خانه / الگوریتم گوگل فرد (Google Fred) چیست؟

الگوریتم گوگل فرد (Google Fred) چیست؟

5/5 - (4 امتیاز)
الگوریتم گوگل فرد
5/5 - (4 امتیاز)

گوگل با طراحی و انتشار الگوریتم های مختلف سعی دارد که در مسیر کامل شدن گام بردارد، که یکی از آنها الگوریتم ها،گوگل فرد است. اگر شما هم جز افرادی هستند که در زمینه طراحی سایت و سئو سایت و مارکتینگ فعالیت دارید بهتر است تا این الگوریتم ها را بشناسید تا بازده کارتان بالاتر برود. اما در این مقاله به یکی از این الگوریتم ها یعنی آپدیت فرد می پردازیم.

آپدیت  گوگل فرد

اپدیت فرد گوگل چیست؟

مطلب پیشنهادی: الگوریتم تگ منیجر چیست ؟

در تاریخ ۷ مارس ۲۰۱۷ میلادی الگوریتمی از گوگل معرفی شد که بر روی رتبه بندی سایت ها بسیار تاثیر گذاشت. این الگوریتم را الگوریتم فرد گوگل نامیدند.

بسیاری از کاربران معتقدند که فرد گوگل، الگوریتمی غیر رسمی می باشد، اما توانسته است سایت های زیادی را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث تغییر رتبه آن سایت ها در رتبه بندی گوگل شود. الگوریتم فرد گوگل، یک الگوریتم نیست! بلکه فرد گوگل در حقیقت آپدیتی اضافه شده به هسته موتور جستجوی گوگل است که وظیفه بررسی کلی محتواها و مقالات را بر عهده دارد. در واقع گوگل یکی از بزرگترین آپدیت های خود را با معرفی و طراحی این الگوریتم انجام داده است.

هنگام رونمایی از اپدیت فرد گوگل بسیاری از وبمستران و صاحبان سایت ها وحشت کردند! این آپدیت با ایجاد یک تحول شگرف در تشخیص کیفیت محتوای یک سایت و صفحات سایت موجب شد تا تغیرات بسیاری در نتایج جستجوی گوگل ایجاد شود. بعد از انجام این اپدیت بیش از ۹۰ درصد سایت ها افت کردند و این خودش یک تحول کاملا عظیم بود.

هدف از الگوریتم فرد گوگل مبارزه با تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد.کلمه سئو مخفف جمله ای به معنای بهینه سازی موتور جست و جو میباشد،کسب و کارهای مختلف به منظور بهبود سئو سایت خود نیازمند تولید محتوا و نوشتن مقالات مناسب و انتشار آن ها می باشند و بعد با توجه به نتیجه بدست امده رتبه سایت مورد مذکور در رتبه بندی تغییر می کند و آن را به جایگاه اصلی و والای خود می رسانند. اقدامات سئو شامل موارد و فاکتورهای مختلفی است که در حالت کلی شما برای بالا بردن جایگاه سایت در تمامی موتورهای جست و جو انجام می دهد.کیفیت محتواهای تولید و منتشر شده توسط سایت های مختلف تاثیر بسیار زیادی بر سئو وب سایت های مختلف و رتبه آن ها در میان سایت های رقیب دارد.

مطلب مرتبط: الگوریتم هیلتاپ چیست؟

الگوریتم فرد و جایگاه آن بر روی رتبه بندی سایت

الگوریتم فرد و جایگاه آن بر روی رتبه بندی سایت

مطلب مرتبط: چگونه گوگل به کیفیت مطالب سایت پی می برد ؟

الگوریتم فرد اخرین و بروزترین الگوریتم گوگل است و برای سایت هایی تاثیر گذار است که به دستورالعمل های وبمستر تولز توجه نکرده اند. این الگوریتم، وب سایت ها را تشویق به تولید محتوای با کیفیت می کندو در کل بر روی تولید محتوای با کیفیت متمرکز می شود. الگوریتم گوگل فرد قابلیت تشخیص اسپم را دارد و سایت هایی که تبلیغات بیش از حد دارند و تولید محتوا در قالب بلاگ و صرفا جهت رتبه گرفتن در گوگل و تولید محتوا با لینک های تبلیغاتی و لینک های خارجی و استفاده از لینک های تبلیغاتی که انسان را فریب میدهند و….. اسپم محسوب می داند.

راه های مقابله با افت کردن سایت در این الگوریتم

اما راه های مقابله با افت کردن سایت در الگوریتم گوگل فرد

مطلب مرتبط: الگوریتم گوگل دنس (Google Dance)

در الگوریتم گوگل فرد برای افت نکردن رتبه سایت خود باید به موارد زیر توجه کنیم:

تولید محتوای جدید و بروز ،استفاده از بک لینک های ارزشمند ،به روز رسانی محتواهای قدیمی سایت ،استفاده از محتوای ویدئویی ،اجتناب از خرید بک لینک ،کاهش تعداد تبلیغات استفاده شده در سایت ،تولید محتوای با کیفیت و معتبر و…. می تواند از مواردی باشد که برای مقابله با افت کردن سایت می تواند بسیار مفید باشد.

تفاوت  فرد با دیگر الگوریتم های گوگل:

هنگامی که الگوریتم گوگل فرد را با دیگر الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم گوگل پاندا، الگوریتم گوگل پنگوئن و… مقایسه میکنیم میتوانیم بخش های مشترکی را بیابیم اما الگوریتم گوگل فرد را نمیتوان یک نسخه جدید از هیچ کدام از این الگوریتم ها دانست به این دلیل که این الگوریتم بصورت ۱۰۰ درصد با هیچ کدام از الگوریتم های قبلی گوگل همخوانی ندارد. اگر به مجموع سایت هایی که توسط الگوریتم گوگل فرد تحت تاثیر بوده اند نگاهی بیاندازیم، ارتباط واضحی بین این سایت ها پیدا نخواهیم کرد.

نکته بسیار مهمی وجود دارد اینکه تنها وظیفه الگوریتم فرد بررسی سئو کلاه سیاه نبوده و این الگوریتم کارهای ارزشمند دیگری نیز انجام می دهد. اما بیشترین مانور این الگوریتم بر روی سئو خاکستری خواهد بود. سئو خاکری هم به مجکوعه اقداماتی گفته می شود که به صورت مصنوعی و برای دور زدن گوگل انجام می شود. با آخرین بروز رسانی الگوریتم گوگل فرد دیگر نمی توانید به آسانی تشخیص دهید که هدف اصلی این الگوریتم کدام یک از بخش های سئو سایت میباشد. بخش هایی از سئو که توسط این الگوریتم مورد بررسی قرار میگیرند عبارتند از لینکها، تبلیغات، تعداد تبلیغات، نحوه درج تبلیغات در وبلاگ های خصوصی و… اما میتوان گفت که تشخیص میزان اهمیت هر کدام از این بخش ها در الگوریتم گوگل فرد بسیار دشوار تر و یه طور یقین میتوان گفت که ناممکن است. نکته اخر و بسیار مهم این است که هیچ سئو کاری نباید فراموش کند که الگوریتم های گوگل همواره در حال ارتقاء هستند. ممکن است یک سئو کار بخاطر اشتباهاتش، تااکنون توسط گوگل جریمه نشده باشد اما الگوریتم بعدی و یا آپدیت آن دست سئو کار را رو کند و آن را جریمه کنند. بنابراین قبل از گوگل خودتان مشکلات سایت را از دیدگاه یک مخاطب واقعی بررسی کنید.

چگونه میتوان از جرایم این الگوریتم در امان بود؟

*چگونه میتوان از جرایم گوگل فرد در امان بود؟

مطلب مرتبط: سند باکس گوگل چیست و چگونه عمل می کند؟

هر وب سایت شیوه ی خاص و معینی برای ارتقا خود دارد، حتی بعضی از این وب سایت ها دست به دور زدن این موتور

جستجوگر زده اند که به این طریق رتبه ای درخشان برای خود دست و پا کنند. این نوع سئو را تحت عنوان سئو کلاه

سیاه نامگذاری می کنند. البته همه وب سایت ها از این روش استفاده نمیکنند و جریمه نمیشوند، تنها تعداد محدودی از این وبسایت ها قصد کلاهبرداری دارند که به لطف الگوریتم فرد گوگل هیچ گاه به نتیجه دلخواه و فریبنده خود نخواهند رسید!

پنالتی همان جریمه ای است که گوگل برای متقلبان در نظر گرفته است و ناشی از بروزرسانی الگوریتم گوگل یا یک جریمه دستی است که برای در امان ماندن از این جریمه ها سایت ها باید تولید محتوای با کیفیت داشته باشند.

شما باید تمامی مواردی که ممکن است دلیل پنالتی شدن شما باشد را به حداقل برسانید.

برای مثال:

دست از خرید کردن لینک بردارید؛ لینک هایی که به سئو سایت شما کمک می کنند، باید طبیعی به نظر برسند.

کاربرد بردن صحیح کلمات کلیدی در متن محتوا؛ تلاش نکنید که محتوای خود را با به کارگیری اغراق آمیز کلمات کلیدی در آن زیبا جلوه دهید چرا که این کار نه تنها کمکی به شما نمیکند، بلکه کار را از آنچه که هست برای شما سخت تر می کنند و ممکن است پنالتی شوید.

الگوریتم گوگل فرد سایت ها را از جوانب مختلفی بررسی میکند و سایتی برای اینکه جریمه نشود باید به مهمترین هدف الگوریتم گوگل فرد توجه کند.

گفتیم که مهمترین هدف این الگوریتم مقابله با سئو کلاه سیاه می باشد، پس سایتی که به این هدف احترام بگذارد و با سئو کلاه سیاه مقابله کند قطعا جریمه نخواهد شد. الگوریتم گوگل فرد سایت هایی را که دارای تبلیغات زیاد یا محتوای بی ارزش یا بک لینک های بی کیفیت و نامعتبر هستند

را هدف قرار می دهد و آن ها را جریمه می کند. همچنین اگر لینک های بی کیفیت یا اسپمی داشته باشیم که بخواهد به سایت شما اشاره کند سایت شما جریمه خواهد شد.

راه های در امان ماندن از جریمه شدن:

راه های در امان ماندن از جریمه شدن

مطلب مرتبط: الگوریتم گوگل دنس (Google Dance)

 ابتدا باید از لینک های تبلیغاتی کمتری استفاده کنید و یا اصلا استفاده نکنید، برای افزایش رتبه سایت خودتان محتوا هایی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰کلمه و یا بیشتر ایجاد کنیم و این گونه میتوانیم الگوریتم فرد را راضی نگهدارید، همچنین باید از تجربه کاربری بهتری استفاده کنید، در الگوریتم فرد طراحی مهم است پس باید تمام صفحات وبسایت خود را بصورت ریسپانسیو طراحی نمایید، همچنین باید در کیفیت لینک سازی ها توجه ویژه ای داشته باشید. بنابراین مهم ترین اصل برای مقابله با جریمه شدن توسط الگوریتم فرد تولید محتوای یونیک شده و با ارزش می باشد.

اگر این مقاله برای شما مفید بود لطفاً به آن ستاره بدهید

5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
اشتراک گذاری در whatsapp
واتس آپ
اشتراک گذاری در facebook
فیس بوک
اشتراک گذاری در linkedin
لینکدین
اشتراک گذاری در twitter
تـوئیـتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید : 02133720934