خانه / الگوریتم تگ منیجر چیست ؟

الگوریتم تگ منیجر چیست ؟

5/5 - (1 امتیاز)
الگوریتم تگ منیجر
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از اساسی ترین و مهم ترین برگ برنده‌ها برای هر کسب و کار و فعالیتی، جمع‌آوری حداکثر منابع و اطلاعات ممکن از رفتار مخاطبین و مشتریان است اینکار به این دلیل است که با جمع اوری این اطلاعات بتوان بهترین خدمات و محصولات را مطابق با نیاز انها با تحلیل این اطلاعات ارائه داد . یکی از اصلی ترین و بهترین ابزارهایی که در فضای آنلاین شما را کمک می‌کند تا اطلاعات خوب و جامعی را از مخاطبان دریافت کنید الگوریتم گوگل تگ منیجر است. در این مقاله بیشتر می‌خواهیم درباره این ابزار کاربردی و درباره آموزش کار با آن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

موضوعات پرداخته شده در این مقاله :

  • گوگل تگ منیجر چیست؟
  • خصوصیات و مزایای گوگل تگ منیجر
  • کاربرد گوگل تگ منیجر
  • معایب الگوریتم گوگل تگ منیجر

وقتی که وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌شوید ،نخستین تعریفی که از این دنیا به شما می دهند این تعریف است:

استفاده از ابزارهای دیجیتال و انلاین برای تحقق اهداف فروش و بازاریابی
برای به وقوع پیوستن هدف های بازاریابی و در نتیجه به حداکثر رسیدن فروش مهمترین و اصلی ترین کار ما توجه به احتیاجات و به طور کلی رفتار مخاطب و مشتری است. هر چه بتوانیم ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان داشته باشیم و از نیازها،رفتارها و علایق و تصمیم‌گیری‌های آن ها بیشتر و بهتر اگاه باشیم، در نتیجه می‌توانیم با تحلیل منطقی و درست به خوبی احتیاجات و خواسته‌های مشتری ها را برطرف کنیم.
ابزارهای زیادی برای کمک به ما در این زمینه وجود دارند برای مثال :

بررسی سوابق خرید مشتریان، پرسش نامه ها ,گوگل آنالیتیکس ,گوگل تگ منیجر، و… از جمله ابزارهای کاربردی در این زمینه هستند. در این مطلب به توضیح چیستی الگوریتم گوگل تگ منیجر و نحوه کار با ان صحبت کنیم.

الگوریتم گوگل تگ منیجر چیست؟ (GOOGLE TAG MANAGER)

 

 

 

گوگل تگ منیجر  چیست؟

 

مطلب پیشنهادی: الگوریتم هیلتاپ چیست؟

توضیح بسیار ساده برای چیستی گوگل تگ منیجر این است که این ابزار را باید از ابزارهای رایگان گوگل بدانیم که با قراردادن چندین خط کد داخل وب سایت مورد نظر، می‌توان داده‌ها و اطلاعات مورد نظر را از طریق گوگل آنالیتیکس به دست بیاوریم. به همین راحتی !!!

در اصل این ابزار رایگان به مدیریت تگ‌هایی که دراپلیکیشن ها و صفحه های وب سایت ها قرار میدهید کمک می‌کند. استفاده از ابزار گوگل تگ منیجر خیلی آسان و ساده است، اما این ابزار پرکاربرد و قدرتمند به شما در به دست اوردن اطلاعات دقیق‌تر و جامع تر از وب سایت خود کمک می کند .

از خصوصیات خوب ‌الگوریتم گوگل تگ منیجر این است که هیچ گونه تغییری در کدهای وب سایت شما نمی‌دهد و شما نیز برای جمع‌آوری داده ها و اطلاعات لازم از رفتار مخاطبان و مشتریان ، احتیاجی به تغییر کدهای وب سایت خود ندارید. البته این ابزار خصوصیات بسیار زیاد دیگری نیز دارد که در ادامه بحث درباره آن ها صحبت می‌کنیم.

خصوصیات و مزایای الگوریتم گوگل تگ منیجر:

مزایای گوگل تگ منیجر:

مطلب مرتبط: الگوریتم گوگل فرد (Google Fred Algorithm)

 

به طور قطع اگر بخواهید اطلاعات مخاطبان را جمع آوری کنید وبرای تجزیه و تحلیل رفتار آن ها دائما کدنویسی کنید نه ‌تنها کار سخت و مشکلی خواهد بود، بلکه از لحاظ هزینه و زمان مقرون به صرفه نیست. به این دلیل که تمام وب سایت‌ها در اندازه ی کوچک نیستند و در وب سایت‌های بزرگ هم نمیتوان برای تمام صفحات این عمل را انجام داد.

از طرف دیگر مدیریت مقدار زیادی تگ اختصاصی قطعا غیرممکن می‌شود و به خروجی و نتیجه مورد نظر خود نمی‌رسیم. ولی گوگل تگ منیجر در این بخش حتما به کمک شما می‌آید و خصوصیات و مزایای ذیل را در اختیار شما می گذارد.

استفاده سریع و آسان:

همانطور که در ابتدای متن گفته شد استفاده از گوگل تگ منیجر راحت و اسان می باشد و مخاطبان به راحتی می‌توانند بدون هیچ گونه تغییر و یا دستکاری در کدهای وب سایت خودشان، کدهای تگ منیجر را در صفحه های وب سایت وارد نمایند. از طرف دیگر مدیریت این تگ‌ها در آنالیتیکس هم کار بسیار راحت و ساده‌ای می باشد.

قابلیت اصلاح و تغییر قبل از انتشار:

اگر تصور می‌کنید کدهایی که قرارداده اید ممکن است درست کار نکند و یا اگر قصد دارید نحوه عملکرد دقیق آن ها را مشاهده کنید ، پیش‌نمایش الگوریتم گوگل تگ منیجر این امکان را به شما میدهد تا به آسانی عملکرد این کدها را بررسی نمایید و در صورتی که هرکدام مشکل داشت قبل از انتشار آن ها را اصلاح نمایید.

 ساده‌سازی آپدیت وب سایت:

کاربرد گوگل تگ منیجر

مطلب مرتبط: همه چیز درباره بهینه سازی داخلی سایت

از بهترین خصوصیات گوگل تگ منیجر این می باشد که از وب سایت و اپلیکیشن شما مجزا است و هر کاری که لازم باشد در محیطی دیگر انجام می گیرد. به همین علت به‌روزرسانی وب سایت، نصب افزونه‌ها، تغییر رابط کاربری و دیگر موارد در و سایت و اپلیکیشن با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد.

مدیریت مخاطبان قابلیت تعیین سطح:

از دیگر خصوصیات و مزایای گوگل تگ منیجر این امی باشد که برای کنترل بهتر می‌توانند اختیارات مخاطبان را سطح‌بندی کنید و بگویید که چه افرادی قادر هستند که روی وب‌سایت و تگ‌ منیجرها تغییرات اعمال کرده و یا آنها را ایجاد نمایند.

 قابلیت ذخیره‌سازی:

پس از انتشار گوگل تگ منیجر یک نسخه از تغییرات پیشین ذخیره می‌شود که با مراجعه به بایگانی خود می‌توانید تغییرات جدید را لغو کنید و به نسخه پیشین برگردید. خوبی این قابلیت در این است که هر قسمتی که نیاز به اصلاح یا بازگشت داشته باشد می توان خیلی سریع این کار را انجام دهید.

 تگ‌های پیش‌فرض:

کاربرد گوگل تگ منیجر

مطلب مرتبط: ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (۵۲ ابزار پرکاربرد)

از دیگر خصوصیات مهم و کاربردی الگوریتم الگوریتم گوگل تگ منیجر این مورد است که بسیاری از تگ‌های مهم و اساسی به شکل پیش‌فرض در اختیار شما می باشند و در صورتی که نتوانید کدنویسی کنید، به سادگی می‌توانید به سراغ آن ها بروید. لازم به ذکر است که بگوییم این کدها امکان ویرایش و شخصی سازی نیز دارند.

امنیت بالا:

برخلاف تصور عموم تگ‌ها و کدهایی که شما در وب سایت قرار می‌دهید به هیچ عنوان مشکل امنیتی ایجاد نمی‌کنند و همه ی سطوح امنیتی و امکانات در اختیار شما قرار دارد.

رایگان بودن:

lزایای گوگل تگ منیجر

مطلب مرتبط: روش های محبوب شدن در شبکه های اجتماعی

از مزیت های اساسی و مهم در ابزار گوگل تگ منیجر که احتمالا کمتر به آن توجه شده است رایگان بودن این ابزار می باشد که امکان صرفه جویی درزمان و هزینه‌ها را به شما می دهد.

 ردیابی رویدادها:

اگر شماهم به دنبال این موضوع هستید که بدانید مشتری حین گردش خود به کدام صفحات رفته و ، روی کدام لینک‌های صفحه کلیک کرده، و یا با کدام محتوا ی وب سایت شما تعامل بیشتری داشته است و در کدام صفحه زمان بیشتری را گذرانده ، و کدام فرم‌ها فرستاده شده و… به سادگی می‌توانید از ویژگی ردیابی خودکار اتفاقات و رویدادها در این ابزار استفاده کنید.

نداشتن محدودیت:

گوگل منیجر این امکان را به شما می دهد که به صورت نامحدود در اپلیکیشن‌های اندروید و وب سایت ها از کدها و تگ های مورد نظر خودتان استفاده کنید.

 

کاربرد گوگل تگ منیجر:

همان طور که در قسمت های بالا ذکر شد الگوریتم گوگل تگ منیجر ابزاری با کاربرد اسان و به صورت رایگان با مزایای بی شماری است که در اختیار کاربران قرار گرفته است که اتفاقا کاربردهای متفاوتی هم دارد. به طور کلی این ابزار برای به دست اوردن اطلاعات از تصمیمات مخاطبان و رفتار مشتریان به کار می رود ، اما کاربردهای آن شامل موارد ذیل می‌ باشد:

۱- نصب گوگل آنالیتیکس با استفاده از گوگل تگ منیجر

۲ – افزودن تگ‌های خاص به صفحاه های متفاوت بدون کمک و نیاز به کدنویسی

۳ – قراردادن کدهای مورد استفاده در وب سایت

۴ -ردیابی رویدادهای متفاوت

۵ -انتقال اطلاعات به گوگل آنالیتیکس و ابزارهای دیگر برای تحلیل

معایب گوگل تگ منیجر:

معایب گوگل تگ منیجر

مطلب مرتبط: همه چیز درباره تگ ALT و تاثیر آن بر روی سئو !

برخلاف قسمت های قبل که خصوصیات و مزایای گوگل تگ منیجر را ذکر کردیم در این قسمت به بیان معایب الگوریتم گوگل تگ منیجر می پردازیم الگوریتم گوگل تگ منیجر با وجود خصوصیات خوبی که دارد معایبی هم داراست که شامل:

 

تگ‌های Turn Key محدود می باشند :

تگ‌های Turn Key عبارت است از برچسب‌هایی که به جای کپی کردن کدهای جاوااسکریپت با استفاده از فرم‌ها ایجاد می‌شوند.

این تگ ها برای گوگل منیجر محدود هستند به همین دلیل تحلیل وب سایت بدون گوگل آنالیتیکس بسیار سخت می‌شود.

عدم وجود تیم پشتیبانی معین:

یکی دیگر از معایب این ابزار این است که نمی‌توانیم انتظار زیادی برای کمک‌های گوگل داشته باشیم. با وجود اینکه گوگل برای شروع و پایان کار فایل هایی را در اختیار شما قرار می دهد ، اما در صورت به وجود امدن مشکلات بعدی منبع معینی نیست که بتوانید با آن ها در ارتباط باشید.

نحوه شروع کار با سرویس مدیریت تگ منیجر گوگل

در ابتدا برای استفاده از سرویس تگ منیجر گوگل، به صفحه لاگین این ابزار مراجعه کنید . برای ورود به صفحه ، انجا کلیک کنید .در صورتی که شما یک اکانت گوگل آنالیتیکس داشته باشید تنظیمات این ابزارخیلی آسانتر می شود. در این صورت فقط نیاز خواهید داشت که به اکانت گوگل خود وارد شوید و تنظیمات تگ ها را انجام دهید .

مطلب مرتبط: الگوریتم گوگل دنس (Google Dance)

از اولین کارهایی که باید انجام دهید این می باشد که یک اسم مشخص را برای کاربری خود انتخاب کنید. در این جا بهتر است که از نام وب سایت و یا کسب و کار خود برای نام حساب کاربریتان استفاده کنید به این دلیل که این کار سبب می شود که در صورتی که وب سایت های مختلف و متفاوتی دارید ، بتوانید آن ها را اسان تر در سرویس مدیریت تگ گوگل بیابید .

وقتی که شما مراحل ذکر شده را برای ساخت اشتراک کاربری را به اتمام برسانید، نوبت به ساخت اولین رشته کدهای مدیریت سرویس تگ منیجر می رسد . همانطور که ذکر شد شما نیاز دارید که کدهایی را برای اتصال سرویس GTM به وب سایت خود ، داخل سورس کدها قرار بدهید . در این قسمت شما بایستی برای این رشته کدها ، یک اسم انتخاب نمایید .

و تعیین کنید که این کدها برای چه سرویسی استفاده می شود . شما میتوانید برای سایت ها ، نرم افزارهای Android و … ، از تگ منیجر استفاده کنید.

زمانی که تنظیمات مرتبط به Container را انجام دادید و محل آن را مشخص کردید ، گزینه بعدی برای اعلام موافقت شما با این سرویس است . پس از تایید شرایط ، دو کد مجزا به شما اعلام می شود که باید آن ها را روی وب سایت خود تان قرار بدهید.

کدهایی که در اولین کادر وجود دارد باید در بخش Head وب سایت تان قرار دهید و در صورت امکان هم در بالاترین نقطه آن باشد . پس از اضافه نمودن کد های کادر اول نوبت به کدهای کادر دوم میرسد آن ها را در قسمت Body وبسایتتان قرار دهید . با این کارها ، سرویس مدیریت تگ منیجر گوگل ، در همه ی صفحات سایت شما قرار میگیرد.

شروع کار تگ منیجر گوگل

لازم به ذکر است که گوگل هشدار هایی برای مخفی نکردن تگ ها داده است که نباید کدها را در iFrame های مخفی بگذارید یا به طور همزمان از یک ابزار مدیریت تگ دیگری استفاده نمایید چون این کار باعث به وجود امدن اختلال در عملکرد GTM می شود .

زمانی که شما کدهای مربوط به GTM را درون وب سایت خودتان قرار می دهید ، این سرویس برای استفاده اماده می شود .

امیدوارم این مقاله براتون مفید واقع شده باشد.

 

اگر این مقاله برای شما مفید بود لطفاً به آن ستاره بدهید

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
اشتراک گذاری در whatsapp
واتس آپ
اشتراک گذاری در facebook
فیس بوک
اشتراک گذاری در linkedin
لینکدین
اشتراک گذاری در twitter
تـوئیـتر
رتبه بندی الکسا
سئو و بهینه سازی سایت

رتبه بندی الکسا

علاقه به رتبه بندی بالا همیشه در بین ما وجود داشته است، قسمتی از این تمایل به میل ذاتی انسان ها در رقابت با یکدیگر

ادامه مطلب »
طراحی سایت استخدام
طراحی سایت

طراحی سایت استخدام

طراحی سایت استخدام یکی دیگر از اقدامات کار آفرینانه مردم در نسل جدید می باشد. با پیشرفت تکنولوژی خیلی از افراد سعی دارند تا به

ادامه مطلب »
طراحی سایت

طراحی سایت ترجمه

طراحی سایت ترجمه این امکان را برای کاربران سایت فراهم می کند تا بتوانند زبان های انگلیسی و یا سایر زبان ها را به فارسی

ادامه مطلب »

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید : 02133720934